"Tyle stóp, tyle kroków"
Witajcie Kocurki! Mam nadzieję, że jesteście wyspani, zjedliście pyszne śniadanko i z radością siadacie do dzisiejszych zajęć:)
Na początek przypomnijcie, jaki mamy teraz miesiąc, który jest dzień tego miesiąca i który jest teraz rok. Czy wiecie, jaki jest dzisiaj dzień tygodnia? Tak, dzisiaj jest wtorek, a skoro tak, to zaczniemy od katechezy.
W ramach wtorkowej katechezy proponuję spotkanie z kimś wyjątkowym. Kochane Kocury poznajcie Manię - pandę. Myślę, że wam się spodoba.
https://www.youtube.com/watch?v=Z7OuXOcZYps
https://www.youtube.com/watch?v=RPKjc13fRSg
Teraz proszę o wykonanie następujących zadań:
1. Posłuchajcie wczorajszej piosenki "Na podwórku" CD 2, piosenka nr 10 - nauczcie się na pamięć refrenu i pierwszej zwrotki.
2. Ćwiczenia w mierzeniu długości (bardzo prosimy o pomoc Rodziców)
Będzie nam potrzebnych 8 kawałków sznurka (może być włóczka, gruba nitka, skakanka czy sznurowadło) w dwóch różnych kolorach, po 4 w każdym kolorze.
Rodzic układa ze sznurków dwie równoległe drogi (każda składa się z czterech sznurków w tym samym kolorze, np. droga czerwona i droga niebieska).
Pytanie 1: Czy obie drogi maja taką samą długość?
Rodzic zmienia ułożenie drogi niebieskiej tak, aby dwa środkowe sznurki tworzyły literę "V" , czyli droga trzy razy zakręca.
Pytanie 2: Czy teraz drogi maja taka samą długość? Jeżeli nie, to dlaczego uważasz, że czerwona droga jest dłuższa?
Wracamy do pierwszego ułożenia sznurków, gdzie obie drogi są równoległe. Dziecko jeszcze raz sprawdza, że obie drogi są tej samej długości.
Następnie Rodzic układa drogę niebieską robiąc z niej literę "W".
Pytanie 3: Czy drogi nadal maja taką samą długość? Jak można udowodnić, że są tej samej długości? (Drogi mają taka samą długość, bo nadal tworzą je takie same 4 kawałki sznurka, tylko w drodze niebieskiej są przesunięte).
3. Ćwiczenia w mierzeniu - ciąg dalszy
Proszę, abyście zmierzyli szerokość wybranego dywanu w Waszym domu, stawiając stopę przed stopą i głośno licząc. Teraz to samo zadanie niech wykona Mama lub Tata.
- Czy wyszły Wam takie same wyniki?
- Czy wasza stopa i stopa Rodzica jest takiej samej długości?
Zmierzcie teraz szerokość tego samego dywanu stawiając niewielkie kroki. Potem proszę o wykonanie tego zadania przez Rodzica.
- Dlaczego wyszły różne wyniki pomiaru?
- Z czym jest związana długość Waszych kroków? (ze wzrostem)
Na koniec zmierzcie dywan miarką krawiecką lub linijką, i sprawdźcie, ile centymetrów szerokości ma Wasz dywan. Koniecznie przyślijcie zdjęcia z Waszych pomiarów :)
4. Wykonajcie teraz zadania w kartach pracy cz. 4 ze stron 7-8.
5. Przypomnijmy sobie wiejskie zwierzęta oglądając krótki film Zwierzęta na wsi
6. Uzupełnijcie karty pracy "Litery i liczby" cz.2 na stronie 68 - odczytajcie teksty, odszukajcie zdjęcia zwierząt i naklejcie je w odpowiednich miejscach.
7. Na koniec propozycja pracy plastycznej - "Krowa z figur geometrycznych" Pochwalcie się efektem końcowym przysyłając zdjęcie:)
Dziękuję za dzisiaj. Do zobaczenia jutro!