"W chlewiku"
Dzień dobry Krasnale! Jesteście gotowi na nowe zadania?
1.Rozwiążcie zagadkę:
Każdy ją kojarzy z korytem. To zwierzę urocze i skryte,
różowe i czyste, a gdy spojrzysz na nie, powita cię zawsze wesołym chrumkaniem.
Czy wszyscy wiedzą, że chodziło o świnkę? Myślę, że tak :)
2. Rodzicu przeczytaj dziecku wiersz L. Łącza pt. „Wesołe podwórko”. Krasnalki uważnie posłuchajcie:
Skąd wiedziała mała gąska, że potrafi pływać?
A źrebaczek kogo spytał, czy będzie miał grzywę?
To gęś mama do jeziora drogę pokazała,
A klacz gniada źrebaczkowi wszystko powiedziała.
Bez mamusi smutno, nudno, przestraszył się kotek,
Zgubił mamę, teraz szuka, aż wskoczył na płotek.
I cielaczek się rozgląda, bo nie widzi mamy,
Krówka ryczy, biega wkoło, od domu do bramy.
Bo najlepiej jest przy mamie –bezpiecznie, wesoło,
Świnka leży, a tuż obok sześć prosiąt wkoło.
Pieje kogut, gdacze kura, kurczak popiskuje,
Zgadnij teraz, kto swych małych szczeniaczków pilnuje?
- Powiedzcie o czym był wiersz? Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu? Jak nazywają się młode; kury, kota, psa, świni, krowy, konia?
3. Zatańczcie przy piosence: Kaczuszki: https://www.youtube.com/watch?v=0PrpZBCuCKo
4. Zabawa rytmiczno – ruchowa "Kaczki"
(dziecko idzie po okręgu i odpowiednio do słów, przystając przy tym, macha rękami i tupie nogą , w podanym rytmie).
Jak to miło być kaczuszką, machać sobie prawą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie, prawą nóżką tupać sobie.
Tup - tup – tup. Tup tup – tup
Tup - tup tup - tup, itp.
Idzie kaczka nieboraczka, śmiesznie człapie w luźnych laczkach.
Za tą kaczką druga kaczka, idzie kaczek cała paczka.
Jak to miło być kaczuszką, machać sobie lewą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie, lewą nóżką tupać sobie.
Tup - tup – tup. Tup tup – tup
Tup - tup tup - tup, itp.
5.Wyszukajcie w wyprawce plastycznej karty nr 9. Wypchnijcie obrazki świnek, złóżcie i nadajcie każdej z nich imiona :)
6. Zabawa ortofoniczna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Marsz dla wiosny.” Rodzicu, przeczytaj wiersz a Wy Krasnalki powtarzajcie fragment „Ge, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?” Odpowiedzcie na pytania: Jak zwierzęta chciały przywitać wiosnę? W jaki sposób to robiły? Wierszyk znajdziecie TUTAJ [.docx, 11.28 kB]
7. Wykonajcie poniższe karty pracy:
połącz dzieci i ich mamy [.jpg, 9.32 kB]
nakarm zwierzątka [.jpg, 35.29 kB]
pokoloruj krówkę [.jpg, 87.22 kB]
Pa, pa!