Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Wiosenne prace na wsi"

Witajcie Kochani! Oto propozycje zadań na dzisiaj:

1. Zaczniemy od ćwiczeń ruchowych  - dzisiaj będą nam potrzebne piłki - Zdrowo i Sportowo

2. Teraz proponuję zabawę "Gdzie schowały się gąski?" - potrzebne będzie 10 sylwet gęsi (można je narysować lub wydrukować i wyciąć - Gęś). Rodzic chowa sylwety gęsi w różnych miejscach w pokoju. Zadaniem dziecka jest je odszukać. Po odnalezieniu dziecko określa miejsce schowania, posługując się odpowiednimi przyimkami.

3. Otwórzcie teraz karty pracy cz.4 na stronie 10 - obejrzyjcie stronę z gazety ze zdjęciami przedstawiającymi prace na wsi. Określcie, co to za prace. Narysujcie w każdym kolejnym polu o jedną łopatę więcej niż w poprzednim.
Opisy do zdjęć:
Na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie, a następnie siew i sadzenie roślin.
W sadzie wiosną (w marcu) właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskują drzewa, bielą wapnem ich pnie. (Jak myślicie, dlaczego są wykonywane takie prace?)
Rolnicy przez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta, np. krowy muszą być dojone kilka razy dziennie.
- Czy praca rolnika jest łatwa?
- Dawniej nie było traktorów. Co wykorzystywano do prac polowych?
- Co robią ludzie w ogródkach? Co jest im potrzebne do pracy?

4. Uzupełnijcie kartę pracy cz.4 na stronie 11 - narysujcie narzędzia ogrodnicze po śladach, przeczytajcie ich nazwy, połączcie rysunki z nazwami, narysujcie na każdym kolejnym polu o jedne grabie mniej niż w poprzednim.

5. Ćwiczenia w czytaniu -  wyjmijcie z Wyprawki , z karty G zdjęcia: grabi, wideł, motyki, sekatora, łopaty oraz z karty N: podpisy do zdjęć. Dobierzcie nazwy do odpowiednich obrazków narzędzi ogrodniczych i naklejcie na kartkę.

6. Praca plastyczna - potrzebne będzie karta M z Wyprawki - "Praca w ogrodzie" - proszę pokolorować ją kredkami.

7. I jeszcze trochę logopedii:
- Ćwiczenie oddechowe - zawieszamy jedną z papierowych gęsi na nitce i dmuchamy na nią wolno, szybko, lekko, mocno, z przerwami (pamietamy, że wdech wykonujemy nosem a wydech ustami)
- Zabawy dźwiękowe - Zwierzęta na wsi
- Spróbuj przeczytać samodzielnie pytanie i poprawnie na nie odpowiedzieć - Test wiadomości

Na koniec zaśpiewajcie głośno i wyraźnie piosenkę "Na podwórku".

Prosimy Rodziców, o wpisanie do zeszytów litery "ż" małej i wielkiej oraz dwóch wyrazów, np. żaba i jeż, a dzieci o ich uzupełnienie :)

Pozdrawiamy Was bardzo serdecznie. Do zobaczenia w poniedziałek, nareszcie w przedszkolu :)  Nie zapomnijcie zabrać książek i zeszytu ;) Dobrego weekendu!