"Wiosenne prace na wsi"
Witajcie Kochani! Oto propozycje zadań na dzisiaj:
1. Zaczniemy od ćwiczeń ruchowych - dzisiaj będą nam potrzebne piłki - Zdrowo i Sportowo
2. Teraz proponuję zabawę "Gdzie schowały się gąski?" - potrzebne będzie 10 sylwet gęsi (można je narysować lub wydrukować i wyciąć - Gęś [.docx, 57.95 kB]). Rodzic chowa sylwety gęsi w różnych miejscach w pokoju. Zadaniem dziecka jest je odszukać. Po odnalezieniu dziecko określa miejsce schowania, posługując się odpowiednimi przyimkami.
3. Otwórzcie teraz karty pracy cz.4 na stronie 10 - obejrzyjcie stronę z gazety ze zdjęciami przedstawiającymi prace na wsi. Określcie, co to za prace. Narysujcie w każdym kolejnym polu o jedną łopatę więcej niż w poprzednim.
Opisy do zdjęć:
Na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie, a następnie siew i sadzenie roślin.
W sadzie wiosną (w marcu) właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów, opryskują drzewa, bielą wapnem ich pnie. (Jak myślicie, dlaczego są wykonywane takie prace?)
Rolnicy przez cały rok codziennie muszą dbać o zwierzęta, np. krowy muszą być dojone kilka razy dziennie.
- Czy praca rolnika jest łatwa?
- Dawniej nie było traktorów. Co wykorzystywano do prac polowych?
- Co robią ludzie w ogródkach? Co jest im potrzebne do pracy?
4. Uzupełnijcie kartę pracy cz.4 na stronie 11 - narysujcie narzędzia ogrodnicze po śladach, przeczytajcie ich nazwy, połączcie rysunki z nazwami, narysujcie na każdym kolejnym polu o jedne grabie mniej niż w poprzednim.
5. Ćwiczenia w czytaniu - wyjmijcie z Wyprawki , z karty G zdjęcia: grabi, wideł, motyki, sekatora, łopaty oraz z karty N: podpisy do zdjęć. Dobierzcie nazwy do odpowiednich obrazków narzędzi ogrodniczych i naklejcie na kartkę.
6. Praca plastyczna - potrzebne będzie karta M z Wyprawki - "Praca w ogrodzie" - proszę pokolorować ją kredkami.
7. I jeszcze trochę logopedii:
- Ćwiczenie oddechowe - zawieszamy jedną z papierowych gęsi na nitce i dmuchamy na nią wolno, szybko, lekko, mocno, z przerwami (pamietamy, że wdech wykonujemy nosem a wydech ustami)
- Zabawy dźwiękowe - Zwierzęta na wsi
- Spróbuj przeczytać samodzielnie pytanie i poprawnie na nie odpowiedzieć - Test wiadomości
Na koniec zaśpiewajcie głośno i wyraźnie piosenkę "Na podwórku".
Prosimy Rodziców, o wpisanie do zeszytów litery "ż" małej i wielkiej oraz dwóch wyrazów, np. żaba i jeż, a dzieci o ich uzupełnienie :)
Pozdrawiamy Was bardzo serdecznie. Do zobaczenia w poniedziałek, nareszcie w przedszkolu :) Nie zapomnijcie zabrać książek i zeszytu ;) Dobrego weekendu!