"Wiosna na wsi"
Witajcie kochane Kocurki :) Oto propozycje zadań na dzisiaj:
1. Na początek kilka ćwiczeń ruchowych. Bardzo prosimy Rodziców o pomoc w ich organizacji.
- "Przestraszone kurczątka" - dzieci są kurczątkami i swobodnie poruszają się w różnych kierunkach po pokoju. Na hasło "Uwaga, kot!" uciekają do kurnika ( wyznaczonego miejsca w pokoju) wydając odgłosy: pi, pi, pi. Hasło: "Nie ma kota" jest sygnałem do ponownego wykonywania ruchów;
- "Kaczuszki szukają ziarenek" - dzieci są kaczuszkami, chodzą po pokoju małymi krokami, kołyszą się na boki, co pewien czas wykonują skłony tułowia w przód - zbierają ziarenka - i prostują się;
- "Kogut zasypia" - dzieci w siadzie klęcznym wykonują skłon tułowia w dół, z dotknięciem głową kolan - kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli prostują się i ustawiają głowy prosto;
- "Na grzędzie" - dzieci są kurkami, przechodzą stawiając nogę za nogą, po sznurku, tak, aby z niego nie spaść;
- "Na podwórku" - dzieci maszerują po obwodzie koła z rytmicznym klaskaniem i powtarzaniem rymowanki: "Na podwórku jest wesoło, wiele zwierząt chodzi w koło. Ko, ko, ko i kwa, kwa, kwa, niech zabawa dalej trwa".
2. Posłuchajcie teraz piosenki "Na podwórku" (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk) - CD 2, piosenka nr 10
Powiedzcie proszę:
- Gdzie mieszkają zwierzęta, o których jest mowa w piosence?
- Jakie zwierzęta mieszkają w wiejskiej zagrodzie?
Porozmawiajcie z Rodzicami na temat wyglądu, zwyczajów oraz charakterystycznych głosów, które wydają wymienione w piosence zwierzęta.
3. Spróbujcie rozwiązać zagadki o zwierzętach wiejskich: Zwierzęta na wsi
4. Wykonajcie zadania w karcie pracy cz.4 na stronach 3 - 6
5. Poznajemy literę "ż" - małą i wielką
Podzielcie słowo "żubry" na sylaby i na głoski. Podajcie swoje propozycje słów, w których głoskę "ż" słychać na początku (żaba, żurek, żyrafa...), w środku (leżak, jeżyny, kałuża...). Głoska "ż" na końcu wyrazu traci swoją dźwięczność i słyszymy ją jako głoskę "sz", np. w wyrazie garaż.
Czy głoska "ż" jest spółgłoską czy samogłoską? (Spółgłoską i oznaczamy ją kolorem niebieskim)
Podzielcie teraz słowo "Żaneta" na sylaby i na głoski. Ułóżcie oba wyrazy z liter z koperty. Pod spodem ułóżcie modele tych wyrazów z kartoników czerwonych i niebieskich.
Karty pracy "Litery i liczby" cz.2, s.64-67 - podzielcie nazwy zdjęć na głoski, pokolorujcie na niebiesko litery "ż", "Ż" w wyrazach, przeczytajcie sylaby, wyrazy i krótki tekst. Obejrzyjcie obrazki, spróbujcie przeczytać wypowiedzenia i wpiszcie obok nich odpowiednie liczby. Przypatrzcie się literze "ż" - małej i wielkiej, powódźcie po nich palcem, napiszcie litery po śladach, a potem samodzielnie.
Na koniec Kocurki wstańcie od biurka i poruszajcie się do słów i melodii znanej Wam piosenki Głowa, ramiona, kolana, pięty
Pozdrawiamy Was serdecznie. Do jutra :)