Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Wiosna na wsi"

Witajcie kochane Kocurki :) Oto propozycje zadań na dzisiaj:

1. Na początek kilka ćwiczeń ruchowych. Bardzo prosimy Rodziców o pomoc w ich organizacji.
- "Przestraszone kurczątka" - dzieci są kurczątkami i swobodnie poruszają się w różnych kierunkach po pokoju. Na hasło "Uwaga, kot!" uciekają do kurnika ( wyznaczonego miejsca w pokoju) wydając odgłosy: pi, pi, pi. Hasło: "Nie ma kota" jest sygnałem do ponownego wykonywania ruchów;
- "Kaczuszki szukają ziarenek" - dzieci są kaczuszkami, chodzą po pokoju małymi krokami, kołyszą się na boki, co pewien czas wykonują skłony tułowia w przód - zbierają ziarenka - i prostują się;
- "Kogut zasypia" - dzieci w siadzie klęcznym wykonują skłon tułowia w dół, z dotknięciem głową kolan - kogut chowa głowę w piórka. Potem powoli prostują się i ustawiają głowy prosto;
- "Na grzędzie" - dzieci są kurkami, przechodzą stawiając nogę za nogą, po sznurku, tak, aby z niego nie spaść;
- "Na podwórku" - dzieci maszerują po obwodzie koła z rytmicznym klaskaniem i powtarzaniem rymowanki: "Na podwórku jest wesoło, wiele zwierząt chodzi w koło. Ko, ko, ko i kwa, kwa, kwa, niech zabawa dalej trwa".

2. Posłuchajcie teraz piosenki "Na podwórku" (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk) - CD 2, piosenka nr 10
Powiedzcie proszę:
- Gdzie mieszkają zwierzęta, o których jest mowa w piosence?
- Jakie zwierzęta mieszkają w wiejskiej zagrodzie?
Porozmawiajcie z Rodzicami na temat wyglądu, zwyczajów oraz charakterystycznych głosów, które wydają wymienione w piosence zwierzęta.

3.  Spróbujcie rozwiązać zagadki o zwierzętach wiejskich: Zwierzęta na wsi

4. Wykonajcie zadania w karcie pracy cz.4 na stronach 3 - 6

5. Poznajemy literę "ż" - małą i wielką
Podzielcie słowo "żubry" na sylaby i na głoski. Podajcie swoje propozycje słów, w których głoskę "ż" słychać na początku (żaba, żurek, żyrafa...), w środku (leżak, jeżyny, kałuża...). Głoska "ż" na końcu wyrazu traci swoją dźwięczność i słyszymy ją jako głoskę "sz", np. w wyrazie garaż.
Czy głoska "ż" jest spółgłoską czy samogłoską? (Spółgłoską i oznaczamy ją kolorem niebieskim)
Podzielcie teraz słowo "Żaneta" na sylaby i na głoski. Ułóżcie oba wyrazy z liter z koperty. Pod spodem ułóżcie modele tych wyrazów z kartoników czerwonych i niebieskich.

Karty pracy "Litery i liczby" cz.2, s.64-67  - podzielcie nazwy zdjęć na głoski, pokolorujcie na niebiesko litery "ż", "Ż" w wyrazach, przeczytajcie sylaby, wyrazy i krótki tekst. Obejrzyjcie obrazki, spróbujcie przeczytać wypowiedzenia i wpiszcie obok nich odpowiednie liczby. Przypatrzcie się literze "ż" - małej i wielkiej, powódźcie po nich palcem, napiszcie litery po śladach, a potem samodzielnie.

Na koniec Kocurki wstańcie od biurka i poruszajcie się do słów i melodii znanej Wam piosenki Głowa, ramiona, kolana, pięty

Pozdrawiamy Was serdecznie. Do jutra :)