"Zadania o ptakach"
Dzień dobry, Kocurki
Zadania na dziś:
1.Zabawa twórcza: ,,Ptaki z figur’’ – ułóż ptaka z figur geometrycznych (figury z koperty).
2.Rozwiąż zadania tekstowe: użyj liczmanów, zapisz działanie za pomocą cyfr i znaków.
- Na drzewie siedziało 7 wróbli. Potem przyleciały jeszcze 3 wróble. Ile wróbli siedzi teraz na drzewie?
- Na drzewie usiadły 4 ptaki, przyleciały jeszcze 3. Ile ptaków siedzi na drzewie?
- Na drzewie siedziało 8 ptaków, odleciało 5. Ile ptaków pozostało na drzewie?
- Na drzewie było 8 gołębi. Przejeżdżający samochód wystraszył je i wszystkie odleciały. Ile gołębi pozostało na drzewie?
3.Dla chętnych dzieci, ćwiczenia w dodawaniu: https://szaloneliczby.pl/dodawanie-w-zakresie-10/
4.Ćwiczenia gimnastyczne:
- ,,wirujący bączek’’ – dzieci ślizgają się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach,
- ,,chowamy się’’ – w siadzie, przyciągają kolana do głowy, rozprostowują się do pozycji leżącej,
- ,,gorąca podłoga’’ – biegają z wysokim unoszeniem kolan,
- ,,na szczudłach’’ – chodzą na sztywnych nogach,
- ,,ugniatamy podłogę’’ – w leżeniu na plecach, wciskają wszystkie części ciała w podłogę,
- ,,przez tunel’’ – ustawiają krzesła jedno za drugim, przemieszczają się pod nimi na czworakach,
- ,,pogoń na kolanach’’ – (bawią się z rodzeństwem lub osobą dorosłą), dziecko ucieka na kolanach, druga osoba go goni, potem zamiana,
- ,,przesuwamy partnera’’ – dziecko leży na plecach, druga osoba chwyta za nadgarstki i stara się go przesunąć, (potem chwytamy za kostki nóg i przesuwamy),
- ,,prowadzimy niewidomego’’ – dziecko zamyka oczy (zawiązujemy chustką), druga osoba go prowadzi w różnych kierunkach, zamiana ról,
- ,,przekładamy naleśnik’’ – dziecko leży na brzuchu, przylega do podłoża, druga osoba próbuje przewrócić je na drugą stronę,
- ,,wstajemy razem’’ – dziecko z drugą osobą siedzą tyłem do siebie, złączone plecami, próbują razem wstać, nie odrywając się od siebie,
- ,,ilustrujemy muzykę ruchem’’ – dzieci improwizują ruchowo przy muzyce.
5.Zabawy z literami: https://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke
6.Uzupełnij karty pracy, cz.3, s. 63-64 – obejrzyj rysunek czajki, nazwij jej części ciała, pokoloruj według wzoru.
Litery i liczby, cz.2, s. 56-57 – zapisywanie obliczeń do sytuacji przedstawionych na obrazkach, wykonywanie do nich ilustracji.
Pozdrawiamy!