"Domy zwierząt wiejskich"
Witam Was serdecznie!
1. Zabawa ćwicząca narządy mowy - wykonaj każde ćwiczenie kilkakrotnie. Oto one: "Krowa" - ruchy okrężne żuchwą, wargi zamknięte; "Świnka" - tworzenie ryjka, jak przy wymawianiu u ; "Piesek" - szczerzenie zębów; "Kotek pije mleko" - wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształt miseczki, oblizywanie warg ruchem okrężnym; "Konik" - kląskanie.
2. Posłuchaj uważnie wiersza I. Fabiszewskiej „Domy zwierząt”:
„W chlewiku mieszka świnka, korytko stoi tam,
a w budzie siedzi piesek; nie lubi, gdy jest sam.
W kurniku kury gdaczą, nocą na grzędach śpią,
a konie stoją w stajniach i głośno czasem rżą.
A krowy? Pewnie wiecie, obora to ich dom.
Gdy wrócą już z pastwiska, tu muczą piosnkę swą.”
Odpowiedz na pytania:
- O jakich zwierzętach była mowa w wierszu?
- Jak nazywa się dom świnki? pieska? konia? kury? konia? krowy?
- Jakie jeszcze zwierzęta mogą mieszkać w kurniku?
3. "Gdzie mieszkają zwierzęta?"- Dopasuj nazwy zwierząt do ich domów: koń, krowa, pies, świnia, kura ( kurnik, chlew, buda, obora, stajnia).
4. Zabawa z wykorzystaniem ziaren fasoli lub grochu. Rodzic na białym kartonie rysuje ślady zwierząt wiejskich: konia, kury, kaczki, krowy... Dziecko próbuje rozpoznać i nazwać ślad, a następnie ułożyć go z ziaren (na linii rysunku rodzica).
5. Wykonaj pracę plastyczną „Wiejski zwierzyniec”.
Przygotuj: Wyprawka - karta pracy nr 23, klej, nożyczki. Wytnij z karty pracy wszystkie kształty zaznaczone konturami. Złóż je i sklej według instrukcji. Doklej śwince uszy, a kurczęciu skrzydła i grzebień we właściwych miejscach zgodnie z instrukcją. Zwierzęta można umieścić w pokrywie pudełka wyklejonej brązową bibułą lub papierem (to będzie zagroda). Do mocowania można wykorzystać plastelinę. Zrób też proszę dodatkowe elementy: drzewka, krzewy, trawę…). Pochwal się swoją pracą.
6. Na koniec zaśpiewaj piosenkę: Dziadek fajną farmę miał
Miłego dnia :)