Dzień 1 "Piłki w grze"
Dzień dobry Misie!
Na początek zagadki:
Skoki, biegi, gimnastyka
Wspólną nazwę mają.
Jak je wszystkie razem
Ludzie nazywają? (sport)
Każdy sportowiec marzy o tym,
Ażeby zdobyć srebrny lub złoty. (medal)
Przygotujcie teraz koła z wyprawki plastycznej – żółte, zielone, niebieskie. Musicie jeszcze wyciąć dwa: czarne i czerwone. Ułóżcie koła w kształt symbolu olimpijskiego: trzy znajdują się na górze (niebieskie, czarne, czerwone) i dwa na dole (żółte, zielone). Jest to symbol olimpijski , który widnieje na fladze olimpijskiej, wciąganej na maszt podczas ceremonii otwarcia olimpiad sportowych.
Różnokolorowe koła na fladze symbolizują zarówno różnorodność (kolory), jak i jedność (koła łączą się ze sobą) ludzi mieszkających na całym świecie. Poszczególne kolory kół symbolizują kontynenty: niebieski- Europę, czarny- Afrykę, czerwony- Amerykę, żółty- Azję, niebieski- Australię. Kolory te zostały dobrane tak, aby przynajmniej jeden wystąpił na fladze każdego państwa.
Zobaczcie, jak wygląda flaga olimpijska:
https://atleci.opx.pl/symbol-io
Odpowiedzcie na pytania: Co to jest sport? Jakie znacie dyscypliny sportowe? Jakie dyscypliny sportowe uprawiamy latem, a jakie zimą? Dlaczego ludzie uprawiają sport? Gdzie można uprawiać sport? Jaką dyscyplinę sportu wy lubicie najbardziej?
Rymowanka do nauki na pamięć: ,,My o zdrowie dbamy, różne sporty uprawiamy’’ (dzieci wypowiadają rymowankę w określony sposób, np. cicho, głośno, powoli, szybko, z radością w głosie).
Wiersz I. Fabiszewskiej ,,Gimnastyka’’:
Rano wstaję, wkładam dres.
Otwieram okno, miło jest.
Skaczę w górę, skaczę w bok.
I do tyłu robię skok.
Ręce w przód, ręce w tył.
Ćwiczę, abym zdrowy był.
Odpowiedzcie: O czym była mowa w wierszu? Dlaczego należy wykonywać różnego rodzaju ćwiczenia ruchowe? Ile czasu powinniśmy poświęcać na gimnastykę i jak często powinniśmy ćwiczyć? Czy gimnastyka to także uprawianie sportu? Dlaczego?
Wykonajcie wszystkie teraz czynności opisane w wierszu lub ułóżcie swój zestaw ćwiczeń.
Gimnastyka artystyczna to jedna z olimpijskich dyscyplin sportowych. Obejrzyjcie film.
https://www.youtube.com/watch?v=46VNaTqRHi0
,,Piłki w grze’’- zabawy badawcze (poszukajcie wszystkich piłek, jakie posiadacie w domu):
- wskażcie najmniejszą i największą piłkę,
- porównajcie kolory piłek, wzory na piłkach,
- porównajcie fakturę i twardość piłek,
- porównajcie masę piłek,
- sprawdźcie, czy wszystkie piłki odbijają się tak samo od podłogi,
- sprawdźcie, którą piłką można najdalej rzucić (oczywiście na podwórku),
- jak myślicie, czym wypełnione są wasze piłki?
Praca plastyczna:
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kola-olimpijskie
Zabawa z piłką ,,Zrób, to co ja’’:
Rodzic wykonuje wymyśloną przez siebie sekwencję ruchów z piłką, np. 2 razy odbija piłkę od podłoża, raz rzuca piłką w górę. Dziecko odtwarza wiernie pokazane ruchy.
I odrobina ćwiczeń w jęz. angielskim:
https://www.pinterest.com/pin/510454938987693852/
KOCHANI! URZĄDŹCIE Z RODZINĄ ZAWODY SPORTOWE! W bieganiu, przeskakiwaniu przez przeszkody! Zróbcie razem gimnastykę lub rozegrajcie mecz w strojach sportowych! Zagrajcie w badmintona lub skaczcie na trampolinie! Pokażcie, że dbacie o zdrowie uprawiając sport! KONIECZNIE PRZYŚLIJCIE ZDJĘCIA!
Miłego dnia :)