Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień 1 "Piłki w grze"

Dzień dobry Misie!

Na początek zagadki:

Skoki, biegi, gimnastyka
Wspólną nazwę mają.
Jak je wszystkie razem
Ludzie nazywają? (sport)
Każdy sportowiec marzy o tym,
Ażeby zdobyć srebrny lub złoty. (medal)

Przygotujcie teraz koła z wyprawki plastycznej – żółte, zielone, niebieskie. Musicie jeszcze wyciąć dwa: czarne i czerwone. Ułóżcie koła w kształt symbolu olimpijskiego: trzy znajdują się na górze (niebieskie, czarne, czerwone) i dwa na dole (żółte, zielone). Jest to symbol olimpijski , który widnieje na fladze olimpijskiej, wciąganej na maszt podczas ceremonii otwarcia olimpiad sportowych.

Różnokolorowe koła na fladze symbolizują zarówno różnorodność (kolory), jak i jedność (koła łączą się ze sobą) ludzi mieszkających na całym świecie. Poszczególne kolory kół symbolizują kontynenty: niebieski- Europę, czarny- Afrykę, czerwony- Amerykę, żółty- Azję, niebieski- Australię. Kolory te zostały dobrane tak, aby przynajmniej jeden wystąpił na fladze każdego państwa.

 Zobaczcie, jak wygląda flaga olimpijska:
https://atleci.opx.pl/symbol-io

Odpowiedzcie na pytania: Co to jest sport? Jakie znacie dyscypliny sportowe? Jakie dyscypliny sportowe uprawiamy latem, a jakie zimą? Dlaczego ludzie uprawiają sport? Gdzie można uprawiać sport? Jaką dyscyplinę sportu wy lubicie najbardziej?

Rymowanka do nauki na pamięć: ,,My o zdrowie dbamy, różne sporty uprawiamy’’ (dzieci wypowiadają rymowankę w określony sposób, np. cicho, głośno, powoli, szybko, z radością w głosie).

Wiersz I. Fabiszewskiej ,,Gimnastyka’’:

Rano wstaję, wkładam dres.
Otwieram okno, miło jest.
Skaczę w górę, skaczę w bok.
I do tyłu robię skok.
Ręce w przód, ręce w tył.
Ćwiczę, abym zdrowy był.

Odpowiedzcie: O czym była mowa w wierszu? Dlaczego należy wykonywać różnego rodzaju ćwiczenia ruchowe? Ile czasu powinniśmy poświęcać na gimnastykę i jak często powinniśmy ćwiczyć? Czy gimnastyka to także uprawianie sportu? Dlaczego?

Wykonajcie wszystkie teraz czynności opisane w wierszu lub ułóżcie swój zestaw ćwiczeń.

Gimnastyka artystyczna to jedna z olimpijskich dyscyplin sportowych. Obejrzyjcie film.
https://www.youtube.com/watch?v=46VNaTqRHi0

,,Piłki w grze’’- zabawy badawcze (poszukajcie wszystkich piłek, jakie posiadacie w domu):

- wskażcie najmniejszą i największą piłkę,
- porównajcie kolory piłek, wzory na piłkach,
- porównajcie fakturę i twardość piłek,
- porównajcie masę piłek,
- sprawdźcie, czy wszystkie piłki odbijają się tak samo od podłogi,
- sprawdźcie, którą piłką można najdalej rzucić (oczywiście na podwórku),
- jak myślicie, czym wypełnione są wasze piłki?

Praca plastyczna:
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kola-olimpijskie

Zabawa z piłką ,,Zrób, to co ja’’:

Rodzic wykonuje wymyśloną przez siebie sekwencję ruchów z piłką, np. 2 razy odbija piłkę od podłoża, raz rzuca piłką w górę. Dziecko odtwarza wiernie pokazane ruchy.

I odrobina ćwiczeń w jęz. angielskim:
 https://www.pinterest.com/pin/510454938987693852/

KOCHANI! URZĄDŹCIE Z RODZINĄ  ZAWODY SPORTOWE! W bieganiu, przeskakiwaniu przez przeszkody! Zróbcie razem gimnastykę lub rozegrajcie mecz w strojach sportowych! Zagrajcie w badmintona lub skaczcie na trampolinie! Pokażcie, że dbacie o zdrowie uprawiając sport! KONIECZNIE PRZYŚLIJCIE ZDJĘCIA!

Miłego dnia :)