Dzień 2 Tyle stóp,tyle kroków
Witam Was Kochane Kocurki!
Jak minęły wam świąteczne dni? Mam nadzieję, że spędziliście je w spokoju i mimo wszystko radosnej atmosferze.
1. Powiedzcie co widzicie na ilustracji?
2. Posłuchajcie odgłosów zwierząt wiejskich: odgłosy zwierząt wiejskich Podzielcie nazwy zwierząt na sylaby i głoski.
3. Posłuchajcie piosenki: dziadek fajną farmę miał
Kochani dziś czeka was dużo pracy. Mamy do uzupełnienia duuużo kart pracy z racji tego, że musimy uzupełnić karty z wczoraj, a jak wiecie poniedziałek był dniem świątecznym. Róbcie częste przerwy między uzupełnianiem kart!
4. Uzupełnijcie karty pracy cz.4, s.3
5. A teraz spalmy nasze świąteczne kalorie :) Poskaczcie przy piosence: kto jak skacze
6. Uzupełnijcie karty pracy cz.4, s.4-5
Jaką głoskę słyszycie na początku wyrazu "żaba"? Oczywiście "ż". Postarajcie się odszukać wyrazów rozpoczynających się tą głoską.
7. Uzupełnijcie karty pracy cz.4, s.6 oraz "Litery i Liczby" cz.2, str.64-67
8. A teraz zmierzcie stopami szerokość dywanu. Stawiajcie stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno liczcie. A teraz niech to samo zrobi wasza mama lub tata.
Powiedzcie :
- dlaczego wyszły wam różne wyniki?
- czy wasze stopy są jednakowej długości?
A teraz zmierzcie długość stołu lub biurka używając kolejno:
- dłoni
- ołówka
- linijki (nie mierzcie długości w cm tylko ilość dłoni, ołówka lub linijki potrzebnych do zmierzenia długości stołu)
9. Uzupełnijcie karty pracy cz.4, s.7 i 8 oraz „Litery i liczby” cz.2, s.68.
A na koniec zapraszam na zabawy i ćwiczenia w jęz.angielskim
http://zabawyzangielskim.pl/tematy-zajac/farm-animals-zwierzeta-z-farmy/
I jeszcze trochę logopedii:
Najpierw zabawa dźwiękonaśladowacza - trzeba wylosować obrazek, nazwać zwierzę na obrazku, podzielić nazwę zwierzęcia na sylaby oraz na głoski oraz naśladować dźwiek, jaki wydaje to zwierzę. Obrazki można pobrać tutaj
Teraz zabawa ćwicząca narządy mowy - wykonujemy każde ćwiczenie kilkakrotnie. Oto one: "Krowa" - ruchy okrężne żuchwą, wargi zamknięte; "Świnka" - tworzenie ryjka, jak przy wymawianiu u ; "Piesek" - szczerzenie zębów, ziajanie; "Kotek pije mleko" - wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształt miseczki, oblizywanie warg ruchem okrężnym; "Konik" - kląskanie.
A na koniec, dla rozluźnienia, zabawa rytmiczno - ruchowa "Kaczki" - idziemy po okręgu i odpowiednio do słów rymowanki przystajemy i machamy wskazaną ręką i nogą ( w rytmie, w którym Rodzic odczytuje wymowankę)
Jak to miło być kaczuszką,machać sobie prawą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie,prawą nóżką tupać sobie.
Tup - tup - tup, Tup tup - tup, Tup - tup tup - tup, itp.
Idzie kaczka nieboraczka, śmiesznie człapie w luźnych laczkach.
Za tą kaczką druga kaczka, idzie kaczek cała paczka.
Jak to miło być kaczuszką,machać sobie lewą nóżką.
Szczery uśmiech mieć na dziobie, lewą nóżką tupać sobie.
Tup - tup - tup, Tup tup - tup, Tup - tup tup - tup, itp.
Do jutra!