Dzień 3 "WIOSENNE PORZĄDKI W OGRÓDKU"
Dzień dobry Kochani! Dzisiaj Światowy Dzień Ziemi, więc zanim jeszcze zaczniemy nasze zajęcia, otwórzcie okno i złóżcie życzenia naszej planecie! Spójrzcie także na listę zadań, jakie możemy już teraz wykonać, aby Ziemia lepiej się poczuła :)
Teraz porozmawiamy trochę o ogrodzie. Zaczniemy od zabawy "Poznajemy narzędzia ogrodnicze". Obejrzyjcie proszę ilustrację narzędzi, używanych do pracy w ogrodzie. Poproście Rodziców, aby przeczytali Wam ich nazwy.
Jeżeli macie możliwość wydrukować rysunek, to drukujemy. Jeżeli nie, to proszę Rodziców, aby narysowali na kartce zarys powyższych narzędzi. Potrzebna będzie jeszcze czysta kartka pocięta na 4 części. Zakrywamy czystą, pociętą kartką rysunek narzędzi i odkrywamy tylko jeden element. Zadaniem Dziecka jest powiedzieć, jakie narzędzie widać w tym momencie. W ten sposób utrwalamy nazwy narzędzi.
Teraz zabawy grafomotoryczne - potrzebna będzie tacka i kasza manna, albo inna kasza (jaka jest w domu). Wysypujemy kaszę na tackę i rysujemy na niej kształty narzędzi ogrodniczych, potem kwiatów i drzew. A teraz rysujemy to, co właśnie przyszło Wam do głowy:)
Powtórzmy teraz naszą Piosenka ekologa. Spróbujcie nauczyć się na pamięć pierwszej zwrotki.
A teraz propozycja ekologicznych kart pracy - wybierzcie dwie, które Wam się najbardziej spodobają. Jeżeli macie siłę, zróbcie wszystkie. Ekologiczne karty pracy [.pdf, 480.56 kB]
A na koniec kilka pomysłów od Misiowej Mamy dla Małych Przedsiębiorców:
„Monetowy frottage” – dziecko poznaje technikę plastyczną frottage, która polega na odciskaniu faktury dowolnych przedmiotów na powierzchni papieru przez przyłożenie papieru do danej rzeczy i mocne pocieranie go ołówkiem/kredką. Rodzic proponuje dziecku odciskanie faktury monet.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Rodzic zachęca dziecko do wypowiadania się przez odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Jakie prace wykonują ludzie w celu zarobienia pieniędzy? Zachęca też dziecko do wypowiedzi, w jaki sposób planuje ono w przyszłości zarabiać pieniądze. Razem wymyślają zabawę tematyczną związaną z wymarzonym zawodem dziecka
Zabawy matematyczne z monetami.
· Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy ważą tyle samo, czy różnią się od siebie – układają na jednej dłoni wybraną monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują swoje wrażenia.
· Układają monety od największej do najmniejszej i odwrotnie.
· Segregują monety według nominału.
· Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1 gr – 2 gr – 5 gr, a zadaniem dziecka jest go kontynuować.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
Pozdrawiamy Was gorąco! Do jutra :)