Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Dzień 3 "WIOSENNE PORZĄDKI W OGRÓDKU"

Dzień dobry Kochani! Dzisiaj Światowy Dzień Ziemi, więc zanim jeszcze zaczniemy nasze zajęcia, otwórzcie okno i złóżcie życzenia naszej planecie! Spójrzcie także na listę zadań, jakie możemy już teraz wykonać, aby Ziemia lepiej się poczuła :)

Eko-zadania

Teraz porozmawiamy trochę o ogrodzie. Zaczniemy od zabawy "Poznajemy narzędzia ogrodnicze". Obejrzyjcie proszę ilustrację narzędzi, używanych do pracy w ogrodzie. Poproście Rodziców, aby przeczytali Wam ich nazwy.

 Narzędzia ogrodowe

 

Jeżeli macie możliwość wydrukować rysunek, to drukujemy. Jeżeli nie, to proszę Rodziców, aby narysowali na kartce zarys powyższych narzędzi. Potrzebna będzie jeszcze czysta kartka pocięta na 4 części. Zakrywamy czystą, pociętą kartką rysunek narzędzi i odkrywamy tylko jeden element. Zadaniem Dziecka jest powiedzieć, jakie narzędzie widać w tym momencie. W ten sposób utrwalamy nazwy narzędzi.

Teraz zabawy grafomotoryczne - potrzebna będzie tacka i kasza manna, albo inna kasza (jaka jest w domu). Wysypujemy kaszę na tackę i rysujemy na niej kształty narzędzi ogrodniczych, potem kwiatów i drzew. A teraz rysujemy to, co właśnie przyszło Wam do głowy:)

Powtórzmy teraz naszą Piosenka ekologa. Spróbujcie nauczyć się na pamięć pierwszej zwrotki.

A teraz propozycja ekologicznych kart pracy - wybierzcie dwie, które Wam się najbardziej spodobają. Jeżeli macie siłę, zróbcie wszystkie. Ekologiczne karty pracy [.pdf, 480.56 kB]

A na koniec kilka pomysłów od Misiowej Mamy dla Małych Przedsiębiorców:
„Monetowy frottage” – dziecko poznaje technikę plastyczną frottage, która polega na odciskaniu faktury dowolnych przedmiotów na powierzchni papieru przez przyłożenie papieru do danej rzeczy i mocne pocieranie go ołówkiem/kredką. Rodzic proponuje dziecku odciskanie faktury monet.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Rodzic zachęca dziecko do wypowiadania się przez odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Jakie prace wykonują ludzie w celu zarobienia pieniędzy? Zachęca też dziecko do wypowiedzi, w jaki sposób planuje ono w przyszłości zarabiać pieniądze. Razem wymyślają zabawę tematyczną związaną z wymarzonym zawodem dziecka
Zabawy matematyczne z monetami.
· Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy ważą tyle samo, czy różnią się od siebie – układają na jednej dłoni wybraną monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują swoje wrażenia.
· Układają monety od największej do najmniejszej i odwrotnie.
· Segregują monety według nominału.
· Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1 gr – 2 gr – 5 gr, a zadaniem dziecka jest go kontynuować.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!

Pozdrawiamy Was gorąco! Do jutra :)