Dzień 5 SĄSIAD SZPAK
Dzień dobry Kocurki!
Zjedzone śniadanie? Umyte ząbki?
Usiądźcie przy biurku i uzupełnijcie karty pracy cz.3, s.69
Powiedzcie, czy ktoś z was chciałby być ptakiem? Jeśli tak, to jakim?
Spróbujcie podać nazwę ptaka rozpoczynającą się na podane głoski:
- „a” (np. albatros)
- „b” (np. bocian)
- „d” (np. dudek)
- „g” (np. gawron)
- „j” (np. jemiołuszka)
- „k” (np. kukułka)
- „m” (np. mewa)
- „o” (np. orzeł)
- „p” (np. pliszka)
- „s” (np. sowa)
- „w” (np. wrona)
Kocurki, poznajcie szpaka. Spójrzcie, jego piórka mienią się kolorami tęczy. Szpaki są bardzo ciekawskie. Śpiewając, wydobywają różne dźwięki, najczęściej te zasłyszane, np. dźwięki klaksonów. Żywią się dżdżownicami, mrówkami, robakami, lubią również dojrzałe owoce, np. czereśnie. Wskażcie i nazwijcie części ciała szpaka.
Pogimnastykujmy się!:
Wirujący bączek- dzieci ślizgają się w kółko na brzuchu, a następnie na plecach.
Chowamy się- w siadzie, przyciągają kolana do głowy, chowają głowy; rozprostowują się do pozycji leżącej.
Gorąca podłoga- biegają z wysokim unoszeniem kolan.
Uzupełnijcie karty pracy cz.3, s. 70-71.
Praca domowa - napisz w zeszycie literę "j, J" (proszę o przesłanie zdjęcia na wiadomość sms). Dziękuje
Kochani, mam dla was zadanie specjalne. Pomóżcie dziś mamie przygotować obiad lub kolację.
Życzę wam spokojnego weekendu. Dużo zdrówka! ♥♥♥