Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

"Mieszkańcy wiejskiego podwórka"

Witam Was serdecznie.

Dzisiaj nowa propozycja zajęć.

Otwórzcie karty pracy na str. 61 i przyjrzyjcie się uważnie obrazkom. Nazwijcie je. Podzielcie te słowa na sylaby. A jaka jest głoska na początku? Teraz połącz zdjęcia w pętlach z obrazkami, których nazwy rozpoczynają się tak samo- taką samą głoską. Do każdej pętli użyjcie innego koloru kredki.

A teraz posłuchajcie wiersza A. Widzowskiej pt. ”Kogutek”:

„Obudziło się słoneczko,

zaświeciło tuż nad rzeczką

i promyczkiem pac! kogutka.

- Wstawaj śpiochu! Piej! Pobudka!

Dzieci wołają:- Wstawaj!

Lecz kogucik oczy mruży,

Chciałby pospać trochę dłużej…

- Niech zwierzęta zbudzi kotek,

Który słodko śpi za płotem.

Kot przeciąga się na ganku.

- Lubię miauczeć o poranku…

Jak nie piśnie:- Miauuu! Pobudka!

Na to przybiegł pies z ogródka.

Warknął:- Słyszę kocie piski!

Aż mi kość uciekła z miski!

Hau! Hau! To najlepszy budzik,

Nawet świnki śpiochy zbudzi!

Świnki wyszły na podwórze.

-My też chcemy śpiewać w chórze!

Miauczki, szczeki, kukuryki

Zamieniamy w śliczne kwiki!

Wtem pojawił się kogucik.

- Proszę więcej się nie kłócić!

Kto jest mistrzem przebudzanek?

Niech rozstrzygnie pan baranek!

Baran rzekł:

- Przestańcie skrzeczeć!

Budzik może tylko beczeć!

Beeee! I beeee! Każdego ranka,

Więc głosujcie na baranka!

Przydreptała krówka w łaty.

- Ja zamuczę!

Kto jest za tym?

Muuuu tak miłe jest dla uszka,

Że obudzi w mig leniuszka!

Przyczłapały żółte kaczki,

Białe gąski i kurczaczki.

Wszyscy chcą od rana gdakać,

Piszczeć, gęgać albo kwakać!

Dość miał kogut tego krzyku.

Zapiał głośno:- Kukuryyykuuu!

Wiecie, kto nas będzie budzić?

Zwykły elektryczny budzik!”

Odpowiedzcie:

- Jakie zwierzęta występowały w przedstawieniu?

- Jaki problem miały zwierzęta?

- Jakie zdanie miały zwierzęta na temat porannej pobudki?

- Jak zakończyła się ta historia?

(A czy pamiętacie podobną kłótnię warzyw?)

Otwórzcie teraz karty pracy na str. 62-63 i odnajdźcie zwierzęta, o których była mowa w wierszu. Jakiego zwierzątka brakuje?(kota, świnek) A jakie inne są jeszcze na obrazku?(indyk, kózka, koniki)

Ponaśladuj  teraz głosy tych zwierząt.

A wiesz jak nazywają się „domy” tych zwierząt?

Kury mieszkają w kurniku, krowy w oborze, konie w stajni, świnki w chlewie a pies w budzie.

Teraz czas na gimnastykę. Potrzebny będzie woreczek. (Można wykorzystać taki z ryżem lub kaszą do gotowania).

Oprócz propozycji z filmiku możecie wykonać jeszcze ćwiczenia takie, jakie wykonywaliście na gimnastyce w przedszkolu. Na pewno pamiętacie je

https://www.youtube.com/watch?v=VXGs7KWCezs

Jeśli macie jeszcze siłę i ochotę pokolorujcie proszę pięknie obrazek- kartę M z wyprawki. Zróbcie zdjęcie wykonanej pracy i przyślijcie nam proszę. Czekamy!

Pozdrawiam.