"Mieszkańcy wiejskiego podwórka"
Witam Was serdecznie.
Dzisiaj nowa propozycja zajęć.
Otwórzcie karty pracy na str. 61 i przyjrzyjcie się uważnie obrazkom. Nazwijcie je. Podzielcie te słowa na sylaby. A jaka jest głoska na początku? Teraz połącz zdjęcia w pętlach z obrazkami, których nazwy rozpoczynają się tak samo- taką samą głoską. Do każdej pętli użyjcie innego koloru kredki.
A teraz posłuchajcie wiersza A. Widzowskiej pt. ”Kogutek”:
„Obudziło się słoneczko,
zaświeciło tuż nad rzeczką
i promyczkiem pac! kogutka.
- Wstawaj śpiochu! Piej! Pobudka!
Dzieci wołają:- Wstawaj!
Lecz kogucik oczy mruży,
Chciałby pospać trochę dłużej…
- Niech zwierzęta zbudzi kotek,
Który słodko śpi za płotem.
Kot przeciąga się na ganku.
- Lubię miauczeć o poranku…
Jak nie piśnie:- Miauuu! Pobudka!
Na to przybiegł pies z ogródka.
Warknął:- Słyszę kocie piski!
Aż mi kość uciekła z miski!
Hau! Hau! To najlepszy budzik,
Nawet świnki śpiochy zbudzi!
Świnki wyszły na podwórze.
-My też chcemy śpiewać w chórze!
Miauczki, szczeki, kukuryki
Zamieniamy w śliczne kwiki!
Wtem pojawił się kogucik.
- Proszę więcej się nie kłócić!
Kto jest mistrzem przebudzanek?
Niech rozstrzygnie pan baranek!
Baran rzekł:
- Przestańcie skrzeczeć!
Budzik może tylko beczeć!
Beeee! I beeee! Każdego ranka,
Więc głosujcie na baranka!
Przydreptała krówka w łaty.
- Ja zamuczę!
Kto jest za tym?
Muuuu tak miłe jest dla uszka,
Że obudzi w mig leniuszka!
Przyczłapały żółte kaczki,
Białe gąski i kurczaczki.
Wszyscy chcą od rana gdakać,
Piszczeć, gęgać albo kwakać!
Dość miał kogut tego krzyku.
Zapiał głośno:- Kukuryyykuuu!
Wiecie, kto nas będzie budzić?
Zwykły elektryczny budzik!”
Odpowiedzcie:
- Jakie zwierzęta występowały w przedstawieniu?
- Jaki problem miały zwierzęta?
- Jakie zdanie miały zwierzęta na temat porannej pobudki?
- Jak zakończyła się ta historia?
(A czy pamiętacie podobną kłótnię warzyw?)
Otwórzcie teraz karty pracy na str. 62-63 i odnajdźcie zwierzęta, o których była mowa w wierszu. Jakiego zwierzątka brakuje?(kota, świnek) A jakie inne są jeszcze na obrazku?(indyk, kózka, koniki)
Ponaśladuj teraz głosy tych zwierząt.
A wiesz jak nazywają się „domy” tych zwierząt?
Kury mieszkają w kurniku, krowy w oborze, konie w stajni, świnki w chlewie a pies w budzie.
Teraz czas na gimnastykę. Potrzebny będzie woreczek. (Można wykorzystać taki z ryżem lub kaszą do gotowania).
Oprócz propozycji z filmiku możecie wykonać jeszcze ćwiczenia takie, jakie wykonywaliście na gimnastyce w przedszkolu. Na pewno pamiętacie je
https://www.youtube.com/watch?v=VXGs7KWCezs
Jeśli macie jeszcze siłę i ochotę pokolorujcie proszę pięknie obrazek- kartę M z wyprawki. Zróbcie zdjęcie wykonanej pracy i przyślijcie nam proszę. Czekamy!
Pozdrawiam.